Aleksandra Charęzińska
Pedagożka specjalna, terapeutka integracji sensorycznej, specjalistka diagnozy i terapii pedagogicznej, nauczycielka, trenerka i wykładowczyni akademicka. Absolwentka KUL i WSNS. Od 20 lat pracuje z dziećmi, rodzicami i nauczycielami. Doświadczenie zdobyła pracując w szkole specjalnej, integracyjnej, szkołach masowych, poradniach i ośrodkach terapeutycznych a także współpracując z różnymi fundacjami i stowarzyszeniami. Aktywnie działa w social mediach, promując treści związane z integracją sensoryczną, szeroko rozumianą sensoryką oraz wspieraniem rozwoju dziecka. Na co dzień zajmuje się diagnozą i terapią procesów przetwarzania sensorycznego dzieci do 4 roku życia, pracując min. w zespole diagnostycznym FASady oraz prowadzi autorskie zajęcia sensoryczne dla dzieci. Prowadzi także autorskie szkolenia Smyko-Multisensoryka, warsztaty i rady pedagogiczne. Od wielu lat jest wykładowczynią akademicką w Centrum Integracji Sensorycznej oraz Uczelni Nauk Społecznych w Łodzi. Jest autorką książki „Sensoryczne Niemowlę”, kart „Sensoryka dla Smyka” oraz książeczki „Wierszyki masażyki i inne zabawy sensoryczne”. Prywatnie jest dorosłą osobą z zaburzeniami integracji sensorycznej i mamą sensocórki, uwielbia podróże, muzykę folkową, dobre jedzenie, kino i książki.
W Poradni „Poza Ramą” prowadzi:
- konsultacje dla rodziców dzieci od 6 mca do 12 roku życia
- wstępne diagnozy integracji sensorycznej dzieci od 6 mca do 4 roku życia
- terapię integracji sensorycznej w formie konsultacyjnej dzieci od 6 mca do 2,5-3 lat
- warsztaty dla rodziców, opiekunów, nauczycieli
Ważne szkolenia i kursy dodatkowe:
- Zaburzenia sensoryczne u niemowląt i dzieci poniżej 4 roku życia - wskazówki do diagnozy i terapii -
- Odnova - trener technik relaksacyjnych dla dzieci i młodzieży NPDN Studio Psychologiczne
- EdukatorPozytywnej Dyscypliny, Edukator PDw klasie - PositiveDyscyplineAssociation.
- Karmienie ma znaczenie – interdyscyplinarne podejście do rozszerzania diety dziecka. Konferencja Wrocław
- Dziewczynki w spektrum autyzmu. Co rodzice powinni wiedzieć? Fundacja Aleklasa.
- Zaburzenia sensomotoryczne i nieprawidłowości w rozwoju, zachowaniu i interakcji dzieci w wieku 1-2 lata. Promyk Słońca.
- Sensory Babies – MasterClass. Specjalistyczny kurs z zakresu integracji sensorycznej u małych dzieci. CFT.
- Dziecko i sen – szkolenie dla profesjonalistów pracujących z dziećmi. Magdalena Komsta.
- Problematyka wczesnej interwencji i zdrowia psychicznego małych dzieci. Instytut Matki i Dziecka.
- Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa - Promyk Słońca.
- Nadwrażliwość dotykowa jamy ustnej u dzieci - Sensuum.
- Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego (CAPD) w kontekście terapii SI – PSTIS.
- Kontrola posturalna a możliwości funkcjonalne ręki dzieci w wieku szkolnym - PSTIS.
- Wczesna interwencja terapeutyczna i wspieranie rozwoju. Elementy diagnozy i terapii dziecka 0-36 m.ż. – PSTIS.
- Prawidłowości i zaburzenia rozwoju sensomotorycznego dziecka - profilaktyka i interwencja”- PSTIS.
- Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu - Synapsis
- Szkolenie „Rodzicielstwo bliskości dla profesjonalistów” – Agnieszka Stein
- Warsztat Self-Reg w pracy z dziećmi z żłobku i przedszkolu - Natalia Fedan
- Podstawowe problemy terapii i edukacji dzieci z autyzmem – Synapsis
- Program rozwoju komunikacji – MAKATON
Dodaj komentarz